Hovedinnhold

Faktura

Har du mottatt en faktura fra oss? På denne siden har vi samlet det du trenger å vite om vår fakturering.

Skal du sende faktura til oss?

Da finner du informasjonen du trenger på Kontakt oss-sisden.

Har du mottatt faktura for kurs, konferanse eller webinar?

Vi benytter påmeldings- og faktureringsløsningen til Checkin til alle våre arrangementer. Det betyr at Checkin sender ut faktura og mottar betaling på våre vegne.

Juridisk kommer imidlertid fakturaen fra REN, og inneholder følgende kontaktopplysninger:

REN AS
c/o Checkin AS
Narviga 5
4633 Kristiansand S

Org.nr: 979 986 211 MVA Foretaksregisteret (RENs organisasjonsnummer)

Fakturaer fra Checkin sendes til den adressen som deltaker oppgir ved påmelding. Både faktura på e-post og EHF støttes. I tillegg kan deltakeren betale med kredittkort og Vipps.

Har du mottatt abonnementsfaktura fra oss?

Vi fakturerer alle abonnement på forskudd hvert halvår. Det betyr at ditt selskap rundt nyttår og i månedsskiftet juni/juli mottar faktura dersom dere har løpende abonnement hos oss.

Fakturalinjer

Vi har en lang rekke abonnement. De fleste gir tilgang til ulike sammensetninger av RENblad. Andre gir tilgang til en tjeneste eller et verktøy. Nedenfor finner du en alfabetisk oversikt over hvilke abonnement vi fakturerer og hva som inngår i dem.

AUS-mentor

Bannerreklame

Bannerreklame gir mulighet til å annonsere på våre nettsider. Annonsene visene i våre Aktuelt-artikler, og i nyhetsbrev ved utsending av RENnytt. Kontakt Siv Hauge for mer informasjon.

Brukerguider

Distribusjonsnett

Distribusjonsnett er vårt hovedabonnement, og gir tilgang mer enn 80 % av våre RENblad, skjema, sjekklister og en rekke verktøy.

Følgende RENblad-serier er inkludert: 1000, 2000, 4000, 4100, 5000, 6000, 8000 og 9000. Les mer om RENblad-seriene.

Grøft

Abonnementet gir utelukkende tilgang til verktøyet Grøft.

Installatør

Installatør tilbys bare til selskaper som er registrert i Brønnøysundregistrene med bransjekoden "Elektrisk installasjonsarbeid".

Følgende RENblad-serier er inkludert: 4000, 4100, 4500, 8000 og RENblad 0340, 0341 og 0342. Les mer om RENblad-seriene.

netLIN

Vi tilbyr to separate abonnement til verktøyet netLIN: netLIN 3 og netLIN 4 Plan. Begge er frittstående, og gir ikke gjensidige tilgang til hverandre. Les mer om netLIN.

REN Beredskap

Abonnementet gir tilgang til Beredskapsdatabasen.

Skole og opplæring

Abonnementet tilbys tekniske fagskoler, høgskoler og universiteter, forskningsinstitusjoner og øvrige utdanningsinstitusjoner innen elektrofag. Abonnementet gir lærere og eler tilgang til alle RENblad og verktøy. Les mer om Skole og opplæring.

Stasjonsanlegg

Følgende RENblad-serier er inkludert: 4000, 4100, 8000 og 9000. Les mer om RENblad-seriene.

Stikkprøveadministrasjon

Tilknytning av innmating og uttak

Følgende RENblad-serier er inkludert: 3000, 4000, 4100. Les mer om RENblad-seriene.

Utendørsbelysning

Abonnementet gir tilgang til verktøyet Veilys og følgende RENblad-serier: 4500. Les mer om RENblad-seriene.

Ofte stilte spørsmål

Hvor ofte sendes det faktura for abonnement?

Abonnementer faktureres på forskudd hvert halvår. Det betyr at ditt selskap rundt nyttår og i månedsskiftet juni/juli mottar faktura dersom dere har løpende abonnement hos oss.

Hvorfor har jeg mottatt en faktura for en kortere periode enn seks måneder?

Dersom et abonnement er opprettet i løpet av et halvår, vil gjenstående del av halvåret faktureres med det samme. Har du tegnet abonnement 15. mars, vil du umiddelbart etterpå motta faktura for perioden 15. mars - 30. juni. Har du sagt opp et abonnement, vil du også motta faktura med periode som avviker fra et halvår.

Hvorfor mottar jeg faktura når jeg har sagt opp et abonnement?

For alle abonnement gjelder en oppsigelsestid på seks måneder. Sier du opp et abonnement 20. oktober, vil du motta faktura for perioden 1. januar til 19. april året etter. Vi minner alltid om oppsigelsestiden og informerer om kommende faktura når vi mottar en oppsigelse.

Kan man få samlefaktura for abonnement?

Alle abonnement hos oss har mulighet for å ha egen kontaktperson og fakturareferanse. Dersom ditt selskap ønsker å motta én samlefaktura for alle abonnement, må alle abonnementene deres ha samme kontaktperson og fakturareferanse. Kontakt oss så hjelper vi dere med dette.